eugen.kushnerenko@gmail.com
Украина, г. Чернигов, проспект Миру, 12

Мы в соцсетях:

Моя практикаСтатьиОсобливості трудових відносин з працівниками у воєнний час.

17.06.2022

Чимало роботодавців, які вирішили повернутися до роботи, зіткнулися з проблемою найнятих працівників.

  • По-перше, невідомо що робити з уже найнятими працівниками, які не вийшли на роботу через невідомі для роботодавця причини.
  • По-друге, виникають питання з процедурою оформлення нових працівників у період дії військового стану в країні.

15.03.2022 року в країні було прийнято Закон «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану». Вказаним законом визначено деякі особливості трудових відносин в період воєнного стану.

Так, до прикладу, основними нововведеннями є можливість визначати форму трудового договору за згодою сторін. Також введено можливість встановлення випробувального терміну для будь-якої категорії працівників.

Всі розуміють, що досі існують перебої з інтернетом та світлом, не завжди є можливість працювати з використанням технологій. Тому також існують спрощення щодо подання повідомлення до податкових органів про прийняття на роботу нового працівника. У разі неможливості подати повідомлення засобами електронного зв’язку в електронній формі, Ви можете подати його у паперовій формі згідно з додатком разом із копією в електронній формі.

У разі неможливості подання повідомлення у будь-якій формі, Вам варто залучитися доказами хоча б намагання здійснити відповідні дії. Адже зі сплином воєнного стану, Держпраці запрацює та вірогідно перевірятиме усіх.

Що робити, якщо роботодавець не здійснює діяльність у зв’язку з бойовими діями? – У такому разі роботодавець може оформити всім працівникам простій.

Основною проблемою є те, що працівники не виходять на роботу оскільки ще не повернулися додому із-за кордону. І роботодавець не розуміє як їх замістити. Для заміщення відсутнього працівника, роботодавець може укладати строкові трудові договори на час відсутності своїх працівників.

Також варто зауважити, що якщо місцезнаходження працівника невідоме та з ним немає зв’язку, звільнити його не можна. В такому разі, відсутність працівника можна обліковувати як відсутність із нез’ясованих причин. Однак не варто це ототожнювати із прогулом.

Якщо працівник повідомив про причини своєї відсутності, то за можливості, його можна перевести на дистанційну роботу. Якщо дистанційна робота неможлива, то варто оформити простій.

Тобто, існують різні варіанти оформлення нових та вирішення проблем зі старими працівниками. За наявності питань та нерозуміння подальших дій, звертайтесь за консультацією.